Változik az ajánlott küldemények átvétele
Az eddigi gyakorlattal ellentétben már nem veheti át bárki az ajánlott küldeményeket, bizonyos esetekben meghatalmazás szükséges hozzá.
2013. július 1-től változnak a Postai szolgáltatások általános szerződési feltételei.
Az eddigi gyakorlattal szemben már nem vehetnek át minden küldeményt a cégek munkavállalói meghatalmazás nélkül!
A szerződési feltételek 6.4.2. pontjának 3. alpontja szerint:
"3) A postai küldemények átvétele vonatkozásában a hivatalos iratok kivételével a szervezet képviselőjének tekinti a Posta a 6.5. pont szerinti meghatalmazás nélkül is
a) szervezet üzlethelyiségében vagy az ügyfélforgalom számára nyitva álló egyéb
helyiségében történő kézbesítés során a szervezet által foglalkoztatott munkavállalót vagy tagot;
b) amennyiben a szervezet postázó helyiséget vagy recepciót működtet, az ott
foglalkoztatott természetes személyt."
a) szervezet üzlethelyiségében vagy az ügyfélforgalom számára nyitva álló egyéb
helyiségében történő kézbesítés során a szervezet által foglalkoztatott munkavállalót vagy tagot;
b) amennyiben a szervezet postázó helyiséget vagy recepciót működtet, az ott
foglalkoztatott természetes személyt."
Tehát érdemes már most beszerezni a postákon igényelhető meghatalmazási űrlapokat az illetékes alkalmazottak részére, hogy azok továbbra is átvehessék a hivatalos küldeményeket is.
A professzionális ügyvitelhez javasoljuk az ingyenesen is elérhető AXEL PRO Nyomtatványkitöltő Program használatát, mert ezzel egészen biztosan a postai elvásároknak megfelelően adhatják fel hivatalos küldeményeiket is.
A Posta új ÁSZF-e a http://posta.hu/ugyfelszolgalat/aszf/postai_aszf címen érhető el.